همشهری آنلاین: یک زن آمریکایی ۶۲ ساله که قصد داشت نخستین فردی باشد که بدون قفس ایمنی، کوبا را تا آمریکا شنا می‌کند، ناچار به توقف تلاش خود شد. این زن در حالی از آب بیرون کشیده شد که لب‌ها و صورتش از تماس با آب شور اقیانوس و حمله عروس‌های دریایی ورم کرده بود.

Diana Niad

دایانا نیاد قصد داشت روز سه‌شنبه (31 مرداد)، پیش از تولد ۶۳ سالگی‌اش به فلوریدا برسد، اما در طی شب با توفان روبرو شده و ناچار به لغو سفر خود شد.

این چهارمین بار در ۳۵ سال گذشته است که خانم نیاد تلاش می‌کند مسیر ۱۶۶ کیلومتری کوبا تا آمریکا را بدون استراحت، کمک و قفس‌های ایمنی شنا کند.

بنا به گفته اعضای تیمی که با قایق او را همراهی می‌کردند، او ساعت یک شب، به دلیل روبرویی با رعد و برق و بادهای شدید، از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش بی بی سی،‌ خانم نیاد در وبلاگ خود نوشته "چه موقع می توانم برگردم؟ می‌خواهم همه بدانند که من از آب خارج شدم، اما هنوز قدرت زیادی دارم و می‌خواهم ادامه بدهم."

یکی از اعضای همراه این شناگر گفت: "در میان مسیر، او متوجه شد که با چالش‌های زیادی روبرو است و تصمیم گرفت با قایق به کی وست (فلوریدا) بازگردد."


۸۸ کیلومتر از سفر خانم نیاد باقی مانده بود و او این بار موفق شد مسافت بیشتری را نسبت به قبل طی کند.

اولین بار در سال ۱۹۷۸ بود که خانم نیاد تلاش کرد این مسیر را شنا کند. نیش عروس‌های دریایی، درد کتف و حمله‌های آسم، سفرهای بعدی او را در سال ۲۰۱۱ متوقف کرد.

پیش از آخرین تلاشش، خانم نیاد گفته بود "نمی‌خواهم تمام عمرم را تلاش کنم و به نتیجه نرسم، اما این شنا واقعا دشوار است."

او در ادامه گفته بود: "نمی‌خواهم سال آینده هم اینجا روبروی شما بایستم و بگویم باز هم تلاش کردم و موفق نشدم."

کد خبر 181858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز